Giethoorn Overijssel, (B05) 2022

Maandag 25 juli

Vanuit MeeReizen in Borne zijn we naar ons vakantiehuis ‘Het Chateau’ in Giethoorn gereden. Onderweg zijn we naar de dierentuin in Nordhorn geweest. Hier hebben we heel veel dieren gezien en onze lunchpakketjes opgegeten. Het was broeierig warm, 28 graden. ‘s Avond hebben we chinees buffet in huis gehaald met een yoghurtje toe. Na het eten hebben we nog een kop koffie gedronken en een film op TV gekeken.

Dinsdag 26 juli

Vanmorgen zijn we bij het huis gebleven. We zijn begonnen met een uitgebreid ontbijt. Daarna heeft iedereen op zijn eigen manier lekker gerelaxt. Tussen de middag kregen we een broodje knakworst. Daarna zijn we naar Giethoorn gereden om kaartjes en souvenirtjes te kopen. Op een terras hebben we een lekker ijsje gehad. Het was 20 graden. Thuis hebben we de kaartjes geschreven en geholpen met koken. Macaroni en spaghetti en een vlaflip na. ‘s Avonds hebben we Hoedjes-bingo gespeeld en koffie met een stroopwafel gehad. De liefhebbers hebben daarna nog damesvoetbal gekeken.

Woensdag 27 juli

De ochtend begon rustig aan met een uitgebreid ontbijt. Een groepje is een eindje gaan wandelen. Vlak voor de middag zijn we naar een mooie picknickplaats gereden en hebben daar een broodje met gebakken ei gegeten. Het was half bewolkt en 20 graden. Daarna zijn we naar Dwarsgracht gereden. Daar lag een rondvaartboot klaar. We hebben 2 uur lang genoten van de natuur, Dwarsgracht, de Belterwijde en het Giethoornse meer. Bij Restaurant ‘de Otterskooi’ hebben we eerst een uurtje geborreld en daarna lekker gegeten, 4 soorten vlees en 3 soorten groente. Weer thuis hebben we liedjes gezongen met ondersteuning van een keyboard en klarinet en bij de koffie kregen we een wafel met warme kersen.

Donderdag 28 juli

Vanmorgen zijn we op tijd opgestaan. Om 10.30 zijn we naar Hattem gereden, daar is het Bakkerijmuseum. Hier hebben we een broodshow gezien en zelf een mooie grote koek gebakken. Daarna zijn we naar Meppel gereden. Het was zonnig en 21 graden. Op een terras hebben we koffie met appelgebak gehad en daarna hebben we gewinkeld. Om 18.00 uur hebben we in Tuk in het café van Mannenkoor Karrenspoor friet met een snack gehad. Daarna hebben we gezongen en gedanst in het café. Thuis hebben we nog een huisgemaakte sorbet gegeten en de avond afgesloten met een kop koffie of glaasje fris.

Vrijdag 29 juli

Vanmorgen zijn we bij huis gebleven. Eerst uitgebreid ontbijten met een roerei erbij. Bij de koffie kregen we onze zelfgebakken koek. Om 12 uur kregen we een broodje op de vuist en daarna zijn we naar Meppel gereden. Hier hebben we of gezwommen of midgetgolf gespeeld. Het was prachtig weer, 25 graden. We hebben een flesje fris gedronken en een waterijsje gegeten.

‘s Avonds hebben we gebakken aardappels, worteltjes, een gehaktbal en sla gegeten met een yoghurtje na. Met muziek op tv aan hebben we nog een paar potjes rummikub gespeeld.

Zaterdag 30 juli

Vandaag was het lummeldag. Dat begint met uitslapen en ontbijten in de pyama. Toen iedereen aangekleed was hebben we bingo gespeeld. Daarna een broodje knakworst en appelcake met kersen. Het was 23 graden. In de middag mochten we doen wat we wilden: wandelen, schilderen, tekenen, puzzelen of een middagdutje. Nog een kop koffie met een stroopwafel. ‘s Avonds zelfgemaakte pizza en een waterijsje. Daarna zijn we naar de verlichte gondelvaart in Dwarsgracht geweest. Hier kregen we een hapje en een drankje. Omdat we pas om 22.30 uur weer thuis waren zijn we direct naar bed gegaan.

Zondag 31 juli

Ook vanmorgen mochten we uitslapen en hebben we in de pyjama rustig ontbeten. We zijn alvast weer begonnen met het inpakken van de koffers. Tussen de middag kregen we een broodje met gebakken ei. Na de middag zijn we naar Paasloo gereden. Van hieruit hebben we een huifkartocht gemaakt door de prachtige natuur van de Weerribben. Jammer genoeg heeft het de hele weg geregend. Het was 21 graden. Weer thuis een kop koffie met een plak cake en als avondeten konden we kiezen uit verschillende maaltijden met een yoghurtje na. Vanavond hebben we er een gezellige avond van gemaakt met koffie en appeltaart en een afscheidsborrel met chips.

Maandag 1 augustus

Na een heel fijne vakantieweek was het vandaag tijd om weer naar huis te gaan. Om 10.30 uur was het huis weer opgeruimd en de bussen weer vol. Onderweg naar huis zijn we naar de hertenboerderij de Weerd in Nijbroek geweest. Hier hebben we koffie met gebak gehad en na een rondleiding gepicknickt. Het was weer droog en 23 graden. Onderweg hebben we nog een rustpauze gehad op de Holterberg.

In Glanerbrug bij het pannenkoekenhuis Mr. Pancake hebben we een heerlijke pannenkoek als afscheidsdiner gehad. Daarna zijn we naar MeeReizen gereden waar we moe maar voldaan weer opgehaald zijn door familie of begeleiders.

We vonden het erg gezellig met jullie.