De leukste reisorganisatie

voor mensen met een verstandelijke beperking

De vakantiegids 2024 is uit! Kijk verder op deze website

Pre-unies, reünies en vertrektijden

Hier vind je belangrijke tijden van je reis, de pre-unie en de reünie. Geef hier ook door of je op de pre-unie of reünie aanwezig bent.

naar het overzicht

Foto's en verhalen

Willingen - Duitsland 2023

Maandag gaan we met 18 personen naar Willingen in Sauerland, Duitsland. Ons huis voor de komende 8 dagen heet Skihütte Ettelsberg, naar de berg daar. We hebben lunchpauze bij Gutscafé Rosenbogen in Olsberg. We kunnen ons lunchpakket opeten en krijgen taart....

Boottocht Friese Meren

Om 9 uur vertrekken we met 4 busjes naar Grou in Friesland. Dit jaar voor de 8ste (achtste!) keer. Aan de Oedsmawei gaan we inschepen op De Markol. We hebben 'm voor deze hele dag afgehuurd...

Oberrarbach - Sauerland

Vrijdag 30 juni. Het was een mooie tocht. Voor de meesten een leuke gelegenheid om met elkaar kennis te maken. Sommigen kenden elkaar al van vorige reizen met MeeReizen. Vooral het laatste gedeelte van de route was prachtig. Door de groene heuvels van het Sauerland reden we naar Oberrarbach. Ons vakantiehuis was vroeger een boerderij. Dus heel veel ruimte en grote kamers. Nadat de bedden waren opgemaakt en de tassen uitgepakt, was het tijd om even uit te rusten of een spelletje te doen...

GigaGfestival Pesse

D08 Dagreis GigaGfestival in Pesse. 25 mei 2023
Ook dit jaar gaan we weer naar het GigaGfestival in Pesse. Deze keer met 16 personen in 2 busjes. We verzamelen om 16:00 uur bij het kantoor van MeeReizen. Anouk heeft snacks besteld bij de buurtcafetaria

Giethoorn Overijssel

Maandag 25 juli
Vanuit MeeReizen in Borne zijn we naar ons vakantiehuis ‘Het Chateau’ in Giethoorn gereden. Onderweg zijn we naar de dierentuin in Nordhorn geweest. Hier hebben we heel veel dieren gezien en ...

Kerstreis Eys

Dinsdag 20 dec
We vertrekken met 11 deelnemers en 4 begeleiders. Onderweg nemen we ruim de tijd voor een sanitaire stop, een lekker glas drinken en ons lunchpakket.
Aan het eind van de middag kwamen we aan in Eys. Een prachtige plek in het Limburgse landschap.
Toen iedereen z’n kamer had ingericht werd het tijd voor het avondeten. De overheerlijke erwtensoep werd in een mum van tijd opgepeuzeld. Als toetje was er vla. Mmmmmm!

Moezel Duitsland

We rijden vandaag vanuit het vernieuwde MeeReizen kantoor naar Kröv in Duitsland Na een vlotte reis kwamen we na de middag aan

Libomont België

Vrijdag gaan we met 16 personen naar Libomont, bij Malmedy in Wallonië. Ons huis voor de komende 8 dagen heet Outrewarchenne, naar het riviertje daar.

Lauwersmeer Friesland, B01 2022

Anneke, Frank, Hans, Michel, Mini, Wybo en Wimke waren op tijd aanwezig en na de incheck en het goed inpakken van de bus door de mannen van de leiding; Petra en Yvonne; Alfred en Bertus, konden we om 11.15 uur vertrekken.

Over MeeReizen

MeeReizen biedt sinds 1966 begeleide vakanties aan voor mensen met een verstandelijke beperking. De reizen gaan naar binnen- en buitenland. Voor iedere groep is er een reis op maat.
We hebben jongerenreizen voor mensen van 17 tot ongeveer 30 jaar. Bij de reizen met minder begeleding (12 vakantiegangers en 4 begeleiders) gaan we naar bestemmingen in Nederland maar ook naar prachtige plekken in o.a. België, Duitsland, Frankrijk, Italië en Oostenrijk. Er zijn ook reizen, de zogenaamde "groep in groep" reizen waar we als MeeReizen, meereizen met een excursiereis van een gerenomeerde reisorganisatie. Tevens hebben we ook diverse vliegreizen in ons programma.

Alle vakanties worden begeleid door goed opgeleide en getrainde vrijwilligers. De opleiding bestaat uit een chauffeurstraining en een Kennisdag waarbij allerlei werkgerelateerde onderwerpen worden geoefend en behandeld. De vrijwilligers die de leiding hebben van een vakantie krijgen een speciale tweedaagse training.

Voorafgaand aan de vakantie houden wij, per reis, een kennismakingsbijeenkomst, de "pre-unie". Tijdens deze pre-unie maken de vrijwilligers en de reizigers kennis met elkaar. Hierdoor kunnen wij nog beter inspelen op de wensen van onze gasten.