Oberrarbach

Oberrarbach in het Sauerland 30 juni t/m 7 juli 2023

Vrijdag 30 juni. Het was een mooie tocht. Voor de meesten een leuke gelegenheid om met elkaar kennis te maken. Sommigen kenden elkaar al van vorige reizen met MeeReizen. Vooral het laatste gedeelte van de route was prachtig. Door de groene heuvels van het Sauerland reden we naar Oberrarbach. Ons vakantiehuis was vroeger een boerderij. Dus heel veel ruimte en grote kamers. Nadat de bedden waren opgemaakt en de tassen uitgepakt, was het tijd om even uit te rusten of een spelletje te doen.

Ondertussen had Annie heerlijke macaroni gekookt.

Als toetje was er een lekkere vla-mix.

We gingen op tijd naar bed.

Zaterdag 1 juli. Vandaag hebben we Schmallenberg bezocht.

In het centrum vonden we een leuk koffiehuisje.

In de boekenwinkel hadden ze prachtige ansichtkaarten.

Dini, Gerrie en Sander sloegen er hun slag.

Toen was het tijd voor de boodschappen. De wagentjes waren snel gevuld. Voor het weekend hadden we voorlopig genoeg te eten en te drinken in huis.

‘s Avonds was er soep vooraf en daarna een gehaktbal met rode kool en aardappelpuree. Als toetje nogmaals een lekkere vla-flip.

Zondag 2 juli. Na ‘n bezoek aan de panorama-brug in Winterberg zijn we naar het Curiosa-museum bij Willingen gereden. Een heel bijzondere verzameling van allerlei dingen, van soms wel meer dan 100 jaar.

Bv. een echt vliegtuig voor de deur, naaimachines, klassieke motoren, 2-persoons autootjes. Kortom, alles wat beweegt, vaart, rijdt en zweeft. Met als klap op de vuurpijl: een KOE op het dak! Het was prachtig!

‘s Avonds hebben we in Eslohe een heerlijke pizza gegeten. Het toetje aten we thuis.

Maandag 3 juli.  Na het ontbijt wachtte ons een lange tocht door de heuvels van ‘t Sauerland.

Geweldig mooi maar ook wel een beetje eng.....…

We gingen naar het Panorama park met tal van attracties.

We zagen wolven, bizons, lama’s, eenden, en nertsen. Met een treintje reden we langs reeën en herten. We mochten ze ook voeren met korrels. Enkele durfals stapten ook nog met z’n tweeën in een drakenboot! Het was een leuk uitstapje.

Na de boodschappen hebben we samen gekookt. Het menu viel erg in de smaak. Wat dacht je van: champignonsoep, kroketjes, salade, appelmoes en een lekker worstje. Natuurlijk was er ook een toetje.

Dinsdag 4 juli. Er staat een klein kerkje vlakbij ons huis. Vanmorgen zijn we er naar toe gewandeld. Van binnen ziet het er ook heel leuk uit. We kwamen ook langs een waterrad. Water stroomde over een draaiend rad. Het maakte flink lawaai.

‘s Middags hebben we met een huifkar een rit gemaakt door de heuvels rond het dorp Eslohe. Het was prachtig!

‘s Avonds heeft Annie kippensoep en chicken tonight voor ons gekookt. Om je vingers bij af te likken!

Woensdag 5 juli.  Winterberg is de grootste stad van het Sauerland. We zijn daar vanmorgen in een restaurant koffie gaan drinken. Met apfelstrudel en slagroom. Dat was smullen! Er zijn ook veel mooie winkels. We hebben van alles gekocht: een T- shirt, een paar leuke petjes, een toilettas, sieraden en een magnetisch kunstwerkje.

Bij de Panorama-brug hebben we onze picknick gehouden. Uit de wind en in de zon! Gezond en lekker!

Het groepje van Annie is over de brug helemaal naar de andere kant gelopen ........en weer terug. Daar zaten Sander en Ben al op hen te wachten met een mok lekkere warme chocomel.

Met een tas vol boodschappen zijn we terug gereden naar “ons” huis.

Donderdag 6 juli. De laatste dag in Duitsland. De zon scheen precies op ons terras. Voor de eerste keer hebben we buiten gegeten. Heerlijk in de frisse lucht. Gezellig en gezond!

We zijn weer naar Eslohe gereden voor de boodschappen.

Bij een ijs-restaurant hebben we op het terras een fantastisch lekkere sorbet gegeten.

Vóór de lunch was er even tijd om alvast een begin te maken met het opruimen van de kamers en het inpakken van onze tassen.

Daarna was het de hoogste tijd voor onze BINGO. De tafel stond weer vol met leuke dingen en iedereen was na afloop dolblij met de prachtige prijzen.

We sloten de dag af met een bezoek aan een restaurant in Eslohe.

“Thuis” hebben we TV gekeken en gezellig gekletst over onze prachtige vakantie. ‘t Was vroeg bedtijd want we moeten morgen om 10 uur vertrekken.

Vrijdag 7 juli.  Om 8 uur zaten we bijna allemaal in het zonnetje op ons terras. De broodjes waren al gesmeerd, dus we moesten ze alleen nog maar opeten............... Om 10 uur zaten we in de bus. Voor de laatste keer reden we door het prachtige heuvel-landschap. Er was onderweg ruim de tijd om ons lunchpakket op te eten.

In Borne zaten we allen gezellig aan één tafel.

Na de lekkere pannenkoek was er nog een heerlijke sorbet of een drankje.

Tenslotte reden we terug naar het gebouw van MeeReizen.

We werden hartelijk ontvangen door familie, vrienden of bekenden.

Het was een prachtige reis!                                                                     Annie en Ben.