Moezel, Duitsland (B15)

Vrijdag 1 juli:

We rijden vandaag vanuit het vernieuwde MeeReizen kantoor naar Kröv in Duitsland Na een vlotte reis kwamen we na de middag aan bij ons huis op 't Landal-park bij Traben-Trarbach.

Het is een prachtig huis  met mooie kamers en een luxe keuken.

We hebben de koffers uitgepakt en na het eten hebben we een wandeling gemaakt door het park. Na een hapje en een drankje zijn we gaan slapen.

Zaterdag 2 juli:

Na 't heerlijke ontbijt gingen we samen boodschappen doen in Traben-Trarbach. Het winkelwagentje raakte aardig gevuld. Iedereen hielp ijverig mee! In het prachtige centrum hebben we ansichtkaarten gekocht en bij de KIK-winkel sloeg menig reisgenoot zijn slag.

T-shirts, hoedjes, petjes, enz. lagen goed in de markt.

's Middags hebben we de wijnfeesten bezocht in Kröv. Er waren leuke optredens van dansgroepen in klederdracht. Zelfs uit Portugal en Spanje! Het was een geweldige middag.  We hadden prachtig weer. Op de terugweghebben we in de heuvels enkele stops gemaakt om te genieten van het geweldige uitzicht!

's Avonds heeft Annie weer een feestelijk avondeten voor ons gekookt: aardappelpuree met een gehaktbal. Verder appelmoes met rode kool en als toetje yoghurt met vla en slagroom. Wat hebben we gesmuld.

Zondag 3 juli:

Vandaag wordt het een sportieve dag. We gaan midgetgolven. Onder een lekker zonnetje spelen we een paar spannende wedstrijden. Bianca en Jos waren de winnaars. Zowel vanaf de midgetgolfbaan als het buiten-restaurant is er een grandioos uitzicht. Een ideale plek voor een drankje en een stukje taart. Heel erg lekker!

's Middags hebben we verkoeling gevonden in het zwembad, met allerlei spelletjes.

De rest van de dag was er genoeg tijd om te relaxen rond en in ons huis.

's Avonds hebben we gegeten in een pizzeria in Kröv. Daarna zijn we door de wijnvelden de berg opgereden naar ons huis in het park. Voor we ons bed in doken was het nog heel gezellig met elkaar.

Maandag 4 juli:

Na een vorstelijk ontbijt zijn we met de bus langs de Moezel naar Bernkastel-Küs gereden. Het was warm, maar de airco werkte goed. Een parkeerplaats was gauw gevonden en in 'n mum van tijd stonden we in het centrum. Veel winkels, leuke terrasjes en mooie oude gebouwen. Met veel tierlantijntjes en kleurrijke accenten. Vanaf ons terras was het een prachtig gezicht.

We zijn met de gele toeristenbus de berg opgereden, tot bij de ruïne van de Romeinse vesting. Die is flink opgeknapt en er zit nu een restaurant in. Het uitzicht over de stad en de rivier is geweldig en op de hellingen groeien talloze druiven. Terug in de stad hebben we gewinkeld en een ijsje gegeten.

's Avonds toverde Annie weer een top-diner op tafel. Wat dacht je van een pittige tomatensoep, daarna gefrituurde kroketjes, een kruidig worstje en knapperige boontjes. En tenslotte een heerlijk dessert van karamelvla, met yoghurt, stukjes fruit en een dot slagroom!

Dinsdag 5 juli:

Op het programma staat een bezoek aan het Safari-belevingspark in Daun. Een klein uurtje rijden.

Daar rijden we met onze bus een route door een geweldig groot bos. Hier en daar is er een stop-plaats waar je naar de dieren kunt kijken. Wilde zwijnen, herten en reeën, apen, jaks, paarden, ezels, struisvogels, alpaca's, lama's en kangeroes hebben hun eigen woonplek. 's Middags was er een show met roofvogels. Het was prachtig. Na de koffie was er nog even tijd voor de speeltuin. Mark en Arno vonden de kabelbaan het leukst! Thuis aten we 'n stokbroodje met Boursin, en Chicken Tonight met rijst. Als dessert was er yoghurt met aardbeien.

Woensdag 6 juli:

Vandaag is het een ideale dag om de stad Trier te bezoeken: niet te warm, niet te druk: we hadden er zin in. We zijn begonnen met een rondrit met het treintje.

Het lunchpakket hebben we in een park opgegeten. Daarna hebben we de prachtige basiliek bezocht.

En toen was het tijd om te winkelen. Er zijn heel leuke cadeautjes gekocht en Annie heeft ze netjes ingepakt in luxe cadeau-papier.

Donderdag 7 juli:

Het regent vandaag een beetje. We zitten lekker droog in de boot en genieten van de tocht. Na elke bocht zie je weer iets anders. 's Middags hebben we de koffers ingepakt en boodschappen gedaan. Toen was het tijd voor een spelletje Bingo, met mooie prijsjes. Altijd spannend en leuk.

We hadden om 6 uur een tafel gereserveerd bij het Chinese restaurant. Er was een voorafje met lekkere mini-loempia's en als klap op de vuurpijl konden we uitgebreid proeven van 3 verschillende hoofdgerechten. En nog een ijsje na! Ontzettend lekker!

We zijn op tijd naar bed gegaan want morgen vertrekken we vroeg.

Vrijdag 8 juli:

De wekker stond weer op scherp en we waren ook wel blij dat we vandaag weer naar huis gingen. We hadden geen last van files en na een heerlijke pannenkoek met een lekkere sorbet begonnen we aan de laatste etappe..............

Bij het MeeReizen kantoor in Borne stond iedereen ons al op te wachten! Het was een fantastische vakantie met Zonnig Weer, een Leuke Groep, en een Tevreden Leiding!

Arno  Bianca  Dini  Ellen  Jos  Mark,  bedankt!