Handel - Noord Brabant

Maandag 10 juli

Vanuit MeeReizen in Borne zijn we naar ons vakantiehuis

‘t Heerenhuijs’ in Handel gereden. Onderweg zijn we naar de Vlindersafari in Gemert geweest. Hier hebben we eerst op het terras onze lunchpakketjes mogen opeten. Het was zonnig en 27 graden. Na een bezoek aan de vlindertuin kregen we koffie met vlaai. ‘s Avond hebben we chinees buffet in huis gehad. Na het eten hebben we nog een kop koffie gedronken en een potje Bingo gespeeld. Nog een glaasje fris als afsluiting van de dag.

Dinsdag 11 juli

Op de eerste ochtend van de vakantie mochten we uitslapen en ontbijten in pyjama. Omdat het erg warm was, 31 graden, zijn we al voor de middag naar Gemert gereden om kaartjes te kopen. Weer thuis hebben we een boterham op de vuist gegeten. Wie wilde trok zijn badkleding aan, we hebben gezwommen in ‘de Rooije Plas’ of in de schaduw gezeten. ’s Avonds hebben we een worstje met salade gegeten en een kleine sorbet na. De kaarten werden geschreven, we hebben een beetje TV gekeken of een spelletje Qwixx gespeeld. Bij de koffie was appelgebak en voor het naar bed gaan dronken we nog een ‘borrel’.

Woensdag 12 juli

Vanmorgen zijn we op tijd opgestaan. Om 11 uur zijn we naar den Bosch gereden. We hebben de bussen geparkeerd en zijn toen met de stadsbus naar de binnenstad gereden. Na een broodje op de vuist hebben we gewinkeld. Het was op een paar spetters na droog en 24 graden. In cafe Cinq kregen we koffie met een Bossche Bol. Daarna hebben we een rondvaart gemaakt door de historische stad over de Binnendieze. Met de stadsbus weer terug naar de parkeerplaats. Na een bekertje fris zijn we met onze busjes teruggereden naar Gemert. Hier hebben we een heerlijke pizza of lasagne gegeten bij ‘Al Vesuvio’. Weer thuis nog een lekker toetje, ijs met perzik. Iedereen heeft ‘s avonds lekker gerelaxt met een kopje koffie en nog een slaapmutsje.

Donderdag 13 juli

Vandaag was het lummeldag. We mochten doen waar we zin in hadden. Eerst lekker uitslapen en op het gemak ontbijten. We hebben wat rondgewandeld. Tussen de middag kregen we een broodje knakworst. Het was bewolkt, soms wat zon en 1 flinke bui bij 22 graden. Een groepje is wandelend naar de Rooije Plas gegaan om nog eens een frisse duik te nemen. Een ander groepje is naar het zwembad Prinsenmeer in Ommel geweest. De 3e groep is bij huis gebleven en heeft daar lekker rustig aangedaan. ‘s Avonds hebben we macaroni gegeten met sla en als toetje yoghurt met banaan en groene ranja. Daarna hebben we Bingo gespeeld en de avond afgesloten met een hapje en een drankje.

Vrijdag 14 juli

Vanmorgen zijn we bij huis gebleven en hebben uitgebreid ontbeten en wat gerelaxt. Na een lunchbroodje op de vuist zijn we naar Meterik gereden. Daar stond de huifkar met 2 paarden ervoor op ons te wachten. We hebben 2 uur door de mooie landelijke omgeving gereden. Het was zonnig en 27 graden. Daarna zijn we in Handel uit eten geweest bij Foodies Enzo. Weer thuis koffie met een plak cake. We hebben muziek gemaakt op het keyboard met een hapje en een drankje erbij.

Zaterdag 15 juli

Vandaag mochten we alweer uitslapen. Vanmorgen zijn we bij het huis gebleven en hebben een beetje gewandeld of gepuzzeld. Tussen de middag hebben we een broodje op de vuist gegeten met een kop koffie. Daarna zijn we naar het Boerenbonds-museum in Gemert geweest. Hier kan je zien hoe het boerenleven van vroeger was. Er was ook nostalgische kermis met o.a. een zweefmolen. We hebben daar koffie en een oliebol gehad. Het was zonnig en 27 graden. Weer thuis hebben we pannenkoeken gegeten en daarna koffie met gebak. We hebben nog even tv gekeken met een hapje en een drankje.

Zondag 16 juli

Vanmorgen hebben we rustig ontbeten en zijn alvast begonnen met het inpakken van de koffers. Rond 12 uur zijn we naar Eindhoven gereden, naar Falconcrest. Dit is een park met roofvogels. Eerst hebben we gepicknickt en daarna naar een indrukwekkende roofvogelshow gekeken. Het was zonnig en 23 graden. Weer thuis hebben we de kliekjes opgemaakt en een ijscoupe als toetje. Tenslotte hebben we onze heerlijke vakantie afgesloten met een gezellige avond met liedjes zingen.

Maandag 17 juli

Na een heel fijne vakantieweek was het vandaag tijd om weer naar huis te gaan. Om 10.00 uur was het huis weer opgeruimd en de bussen weer vol. Onderweg naar huis zijn we naar Hertenboerderij de Weerd geweest in Nijbroek op de Veluwe. Hier hebben we koffie met gebak gehad en een rondleiding over het erf van de boerderij waar ook heel veel andere dieren waren. We hebben ook onze lunch daar gegeten. Het was zonnig en 22 graden. Daarna zijn we naar Haaksbergen gereden voor het afscheidsdiner bij ‘de Postkoets’. Een echt luxe driegangenmenu.  Daarna zijn we weer naar MeeReizen gereden waar we moe maar voldaan weer opgehaald zijn door familie of begeleiders.

We vonden het erg gezellig met jullie.

Tot ziens op de reünie op 7 september!