Juliandadorp aan Zee

Vrijdag 28 juni 2024

Vandaag was het dan eindelijk zo ver: de dag van vertrek naar Julianadorp aan zee! Er heerste een gezellige drukte bij MeeReizen in Borne. Rond 11:15 uur waren we klaar met inpakken en konden we vertrekken.  Iedereen zwaaide enthousiast naar de papa’s, mama’s, begeleiders, familieleden en/of vrienden die hen hadden weggebracht. We hadden een prachtig groot wit huis in de hoek van het park: lekker rustig en afgelegen, maar dicht bij de receptie, het zwembad en de bowlingbaan. Toen we binnenkwamen in het huisje, hebben we eerst ranja gedronken en zijn we even bijgekomen van de lange reis. Daarna heeft iedereen zijn spullen naar de juiste kamer toegebracht en zich helemaal geïnstalleerd in het huisje.

Zaterdag 29 juni 2024

De meeste vakantiegangers waren vandaag rond 9 uur een keer wakker en aangekleed beneden. Uiteindelijk hebben we om 10 uur ontbeten. Daarna was er tijd om lekker wat voor onszelf te doen.

Tegen half 2 hebben we onze spullen gepakt om naar het Marinemuseum in Den Helder toe te gaan. Het museum was gigantisch en erg indrukwekkend! We hadden de groep opgesplitst in drie kleinere groepjes die ieder een eigen speurtocht gingen doen met vragen over het museum die ze moesten beantwoorden. We zijn zelfs net zo lang gebleven tot het museum dicht ging! Iedereen vond het hartstikke leuk.

Zondag 30 juni 2024

We waren er vandaag weer allemaal vroeg bij. Iedereen kwam rond half 9 beneden in zijn/haar zwembroek of badkleren. We hadden overduidelijk erg veel zin in het zwemmen. Rond 9 uur zijn we dan ook gezellig met z’n allen gaan ontbijten. Gian had zich enorm uitgesloofd en had zelf croissantjes gemaakt, broodjes in de oven gedaan en eieren gekookt. Het was een enorm lekker en luxe ontbijtje!

Daarna hebben we de laatste spullen ingepakt voor het zwemmen en gingen we samen richting het zwembad op ons mooie Landal-park. Toen we ons allemaal hadden omgekleed, liepen we op onze slippertjes naar het water. De eersten sprongen er zo in, maar het water was wel een klein beetje koud. We hadden allemaal balletjes meegenomen waar we wel uren mee hebben overgegooid. Ook was er een hele mooie glijbaan waar de meesten wel tientallen keren vanaf zijn gegleden. Het ging er fanatiek aan toe met het overgooien van de balletjes. We namen met z’n achttienen wel bijna het hele zwembad in beslag! Na een paar uurtjes zwemmen, waren de meesten wel moe. Het is natuurlijk ook vermoeiend zo’n dagje zwemmen. Rond half 1 hebben we allemaal lekker gedoucht en onze haren gewassen en konden we daarna weer fris en fruitig schone kleren aantrekken.

Afbeelding met buitenshuis, kleding, hemel, persoon

Automatisch gegenereerde beschrijvingOndertussen was het op het strand mooi weer, op enkele donkere wolkjes na. We hebben lekker pootje gebaden in de zee, schelpjes verzameld, zandkasteeltjes gebouwd en met een frisbee overgegooid. Een aantal vakantiegangers had Lotte zelfs voor de helft begraven in het zand! Met de frisbee konden we uiteindelijk wel 27 keer achter elkaar overgooien zonder deze te laten vallen, wat super knap was. Iedereen leek zo ontspannen dat ook Rosalie nog even in slaap is gevallen.

Maandag 1 juli 2024

Vandaag hadden we heerlijk een uitslaapdag! We hoefden zelfs pas om half 12 te brunchen (ontbijt en lunch in één). De eerste vroege vogels zaten echter toch al in de woonkamer rond een uur of 8. In de uren erna druppelde de rest langzaam binnen. Er stond gezellig een filmpje op voor de liefhebbers (Finding Nemo) en we hebben vast koffie en thee gedronken. Ook hebben we met een aantal dames knus de haren gevlochten en wat oogschaduw opgedaan. Het was een hele relaxte ochtend.

Om half 12 zijn we gaan brunchen. We kregen allemaal een broodje knakworst waar iedereen enorm van genoot. Daarna hebben we snel onze spullen gepakt om weer een dagje op pad te gaan. We zouden vandaag naar Fort Kijkduin gaan in Huisduinen, het aquarium én nog gaan winkelen in Den Helder! Een vol programma dus, maar wel erg leuk.

Om 1 uur zaten we in de bus richting Fort Kijkduin. We konden het hele fort doorlopen en hebben van alles gezien van aan het ondergrondse gangenstelsel tot aan de gevangenissen. Er waren ook weer veel interactieve opdrachtjes te doen. Voor elk opdrachtje kreeg je een stempel in je eigen ‘soldatenpaspoort’. We moesten kruipen en klimmen, codes ontcijferen en mochten ons kleden en gedragen als echte soldaten. Daarna hebben we een stukje over de duinen gelopen en genoten we van het mooie uitzicht op zee en de vuurtoren. Vervolgens konden we ook nog het aquarium bezoeken. Hier waren allerlei visjes, roggen en krabben te zien en zelfs kleine haaien! Vooral de doorlooptunnel waar je onder de vissen door kon wandelen viel goed in de smaak en iedereen was erg onder de indruk.

Afbeelding met kleding, Menselijk gezicht, persoon, person

Automatisch gegenereerde beschrijving

Dinsdag 2 juli 2024

We waren vandaag allemaal vroeg uit bed. Om half 9 zouden we al ontbijten. Iedereen verscheen op tijd aan het ontbijt en was zelfs al helemaal aangekleed. We aten broodjes en kregen ook allemaal nog een halve pannenkoek per persoon die nog over was. Iedereen was lekker aan het smullen.

Rond half 10/10 uur vertrokken we naar dierenpark Hoenderdaell. De stemming zat er goed in en iedereen was erg enthousiast. Na een mooie groepsfoto voor de ingang, zijn we het park ingegaan. We begonnen bij de stokstaartjes en gingen door naar de alpaca’s. Sommige stoere vakantiegangers durfden de alpaca’s zelfs brokjes te voeren vanuit hun hand. Het park was enorm groot en we hebben heel erg veel gezien: aapjes, kamelen, wolven, leeuwen, tijgers, pinguïns en allerlei vogels. Het leuke was dat we door veel verblijven van de dieren heen konden lopen, waardoor we super dichtbij kwamen! Er waren ook heel veel schattige jonge diertjes die pas geboren waren, zoals baby ringstaartmaki’s en baby kamelen. Eén van de ringstaartmaki’s sprong zelfs zo bij Tristan in de nek. Een andere maki probeerde dit ook bij Emiel, maar die vond dit toch wel wat spannend en snel sprong weg.

Na een tijdje te hebben gelopen, hebben we lekker een pakje drinken gedronken en een broodje gegeten aan de picknicktafels. Daarna hebben we een hele tijd gespeeld in de speeltuin. We hebben op het springkussen gesprongen, zijn van de glijbanen af geweest en hebben geklommen. Vooral de begeleiding wist van geen ophouden met het spelen! Uiteindelijk hadden we het allemaal heel erg warm, dus zijn we maar weer verder gelopen. We hebben nog een hele tijd door het park gelopen om de laatste dieren te zien. Vooral het binnenverblijf van de leeuwen was hierbij zeer indrukwekkend. Daar waren ook weer allerlei leuke opdrachtjes te doen, zoals een quiz over katachtigen waar je een A-, B- of C-antwoord kon invullen en een jeepsafari met een filmpje erbij alsof je echt in de wildernis reed. Naderhand waren we ook wel erg moe, dus gingen we terug naar ons huisje. We hadden wel bijna 10.000 stappen gezet in het park vandaag!

Woensdag 3 juli 2024

Vandaag konden we weer een beetje uitslapen. In de ochtend zaten we gezellig met een aantal vakantiegangers in de woonkamer en keken we naar cartoons en kinderseries, zoals Shaun het schaap, Maya de Bij en Bob de Bouwer. We genoten lekker van de ochtendrust en een kopje thee of koffie. De rest van de vakantiegangers was nog langzaam aan het wakker worden.

Om 10 uur gingen we ontbijten. We moesten even goed wat eten, want we zouden weer de hele dag gaan zwemmen. Nadat iedereen de nodige boterhammen gegeten had, zijn we ons gaan klaarmaken: de zwembroek of het zwempak aan en de tas ingepakt met handdoeken, balletjes en shampoo. Rond 11 uur vertrokken we naar het zwembad. Dit was een ander zwembad dan zondag toen we bij het Landal-park zelf zijn gaan zwemmen. We reden nu richting Alkmaar. Na een halfuurtje waren we al aangekomen. Het was behoorlijk druk bij het zwembad, maar dat kon de pret niet drukken. Terwijl de meesten gingen zwemmen, ging een klein groepje die niet mee wilden Alkmaar in (Kimberly, Lorraine en Patrick E.). Zij hebben heerlijk een dagje gewinkeld en hebben wat gegeten bij de La Place. Daarna hebben ze voor ons boodschapjes gedaan en zijn ze ons tegen 4 uur weer komen ophalen.

Ondertussen was er veel gezelligheid in het zwembad. We hadden onze balletjes weer mee om naar elkaar over te gooien. Ook was er weer een leuke glijbaan waar de meesten meerdere keren vanaf zijn gegleden. Dit ging soms in treintjes achter elkaar, waardoor we heel snel gingen. Daarna hebben we nog een ander zwembad ontdekt dat een stuk dieper was. Alle stoere vakantiegangers wilden dit toch wel even proberen, want er was ook een duikplank om vanaf te springen. Nou deze viel goed in de smaak en iedereen is er wel tientallen keren vanaf geweest: bommetjes, duiken, potloodje springen, noem maar op. Vooral Patrick v/d B. had de smaak te pakken en wilde er wel twintig keer vanaf. Het hele zwembad applaudisseerde voor onze duikkunsten.

Donderdag 4 juli 2024

Vanochtend konden we weer lekker uitslapen. Dit mocht ook wel na de drukke avond die we gisteren gehad hadden. Iedereen kon wel een beetje extra slaap gebruiken na al het dansen en zingen. Raymond zat al om half 8 beneden, maar viel weer bijna in slaap! Hij is nog weer even lekker terug naar bed gegaan. Vroege vogels Tristan en Emiel zijn maar liefst om kwart voor 7 opgestaan om samen naar een dubbele trein te gaan kijken. Bij terugkomst was Emiel razend enthousiast en heeft hij ons vrolijk alle foto’s en filmpjes laten zien.

De rest van de vakantiegangers kwam tussen half 9 en half 11 rustig uit bed. De film Frozen 2 stond aan in de woonkamer waar we samen lekker naar keken met een kopje koffie of thee. Het was heerlijk rustig en iedereen was nog lekker aan het bijkomen. Er lagen zelfs nog wat mensen te dutten op de banken, dus waren we allemaal muisstil. Een heerlijk rustig begin van de ochtend dus.

Rond 11 uur gingen we met z’n allen ontbijten/brunchen. Iedereen begon hier langzaam een beetje wakker te worden en de praatjes kwamen alweer tevoorschijn. Daarna heeft iedereen zich klaargemaakt en zijn/haar spullen gepakt, want om 12:15 uur vertrokken we naar de ‘indoor adventure minigolf’ in Waarland. Dit was een prachtige minigolfbaan met 15 holes in een overdekte tuin. Er zat zelfs een vlindertuin bij. Melissa vond het eerst heel spannend dat er vlinders in de buurt waren, omdat ze die een beetje eng vindt. Uiteindelijk vertelde ze trots dat ze over haar angst heen was gekomen en niet meer bang was. Super goed! We splitsten ons op in vier groepjes en iedereen kreeg een eigen stick en bal. De meesten hadden al vaker midgetgolf gespeeld en wisten precies hoe het moest, anderen hadden iets meer uitleg en aanwijzingen nodig. Uiteindelijk ging het bij iedereen erg goed! Het was wel enorm heet in de overdekte tuin en we waren natuurlijk allemaal heel fanatiek, dus de zweetdruppels stonden ons wel op het voorhoofd. We gingen één voor één de holes af en probeerden in zo weinig mogelijk slagen de bal in het gat te krijgen. Telkens klonk er hard gejuich voor elkaar. Vooral hole 13 was erg moeilijk waar je een bal over een schans een mandje in moest slaan. Er waren maar 3 mensen die dit uiteindelijk gelukt is: Pascal R., Hidde en Tristan. Bij hole 15 werd onze bal ingenomen en was het klaar. Iedereen was daarna wel toe aan een kopje thee of koffie met een heerlijk stukje appeltaart (met slagroom!). De scores werden bij elkaar opgeteld. Op de eerste plek stond Tristan, op een gedeeltelijke tweede plek Pascal R. en Lotte en op de derde plaats Pascal B. Maar ook de rest zat er niet ver vanaf!

Tegen 4 uur / half 5 waren we terug in ons huisje. We namen toen vast even de tijd om onze koffers voor morgen al in te pakken en onze kamers vast op te ruimen. Ondertussen werden er pizza’s gehaald van Domino’s. Iedereen mocht kiezen uit een pizza margarita, salami of hawaii. We hebben lekker uit de doos gegeten, zodat we niet nog hoefden af te wassen. Daarna hebben we een rondje gedaan aan tafel wat iedereen nu van de vakantie vond. Iedereen mocht kort even wat zeggen en de meesten gaven aan dat ze een fantastisch leuke vakantie gehad hadden met leuke vakantiegangers en gekke/gezellige begeleiders. Heel fijn om te horen! Wat jullie niet wisten, is dat de begeleiders stiekem tijd aan het rekken waren zodat iedereen aan tafel bleef zitten. Om 6 uur kregen we namelijk hoog bezoek van niemand minder dan Bollo de Beer! Bij binnenkomst vlogen de eerste vakantiegangers Bollo gelijk om de nek. Er was veel blijdschap en veel geknuffel (sommigen wilden niet eens meer loslaten!). Daarna mocht iedereen op de foto met Bollo en hebben we ook een mooie groepsfoto gemaakt. Vervolgens hebben we gezamenlijk Bollo uitgezwaaid en deed hij speciaal voor ons nog de dansjes de ‘wave’ en de ‘dab’. Iedereen moest heel hard lachen.

We gingen daarna direct door naar een ander spannend onderdeel van de avond: de ontgroening van Kimberly. We zaten buiten in een kring van stoelen om Kimberly heen. Kimberly had een oranje trui aan, duikbril op en er werden vorken aan haar handen vastgeplakt met ductape. Tristan en Gian hadden vragen bedacht over onder andere de omgeving waar we waren en over MeeReizen. Bij elk fout antwoord dat Kimberly gaf, mocht iemand uit het publiek iets over haar heen gooien: waterballonnen, water met een waterpistool, yoghurt of meel. Het was één grote smeerboel en uiteindelijk kon Kimberly niks meer zien door haar duikbril! Iedereen barstte in lachen uit en op het einde werd al het overige water en meel nog een keer over haar heengegooid. Ze had het super goed gedaan! Daarna volgde er snel een ronde douchen, want dat was wel nodig na al dat gesmeer!

De rest van de avond stond in het teken van de bonte-avond! Iedereen had zijn favoriete nummers al doorgegeven en de bijbehorende danspasjes geoefend. We trapten de avond af met een optreden van de begeleiding: het vliegerlied. Iedereen danste lekker enthousiast mee. Daarna volgden optredens van Emiel en Rosalie (de zon op), Raymond (bloed, zweet en tranen), Melissa (laat het los), Lorraine (boten Anna), Izabella (blijven slapen), Patrick v/d Belt (the circle of life), Pascal R. en Pascal B. (lege krattenwals), Hidde (als een komeet) en nog veel meer! We sloten de avond nog af met wat K3 nummers en als laatste Tsjoe Tsjoe Wa die we met iedereen samen gedanst hebben. Het was inmiddels ook al tijd om naar bed te gaan. We hebben iedereen vast bedankt voor de mooie vakantie. Sommigen werden hiervan een beetje emotioneel en hadden even een dikke knuffel nodig. We kregen ook nog een hele mooie speech van Pascal R. over hoe fantastisch de vakantie was geweest. Een beetje emotioneel, maar wel erg tevreden, ging iedereen uiteindelijk naar bed. Morgen hadden we nog een lange reis voor de boeg.

Vrijdag 5 juli 2024

De laatste vakantieochtend was aangebroken. Iedereen ging op tijd uit de veren (rond een uurtje of 8) om de laatste spullen in te pakken en zichzelf gereed te maken voor de reis terug naar Borne. Nadat de kamers waren opgeruimd, werden de bussen volgeladen met al onze koffers. Ondertussen hebben we voor het laatst samen ontbeten en alle overgebleven boterhammen en yoghurtjes opgemaakt. Iedereen heeft netjes geholpen met opruimen, stofzuigen en het vuilnis wegbrengen. Toppers! Het is natuurlijk altijd even haasten de laatste ochtend, want we moesten om half 11 al ons huisje uit zijn. Dit is uiteindelijk ruimschoots gelukt en we zaten op tijd weer in de busjes nadat we afscheid hadden genomen van ons geweldige vakantieadres.

In de busjes was het best stil, ondanks de gezellige muziek. Acht dagen vakantie is natuurlijk best lang en de meeste vakantiegangers waren inmiddels wel een beetje moe geworden. Onderweg hebben we nog een plaspauze gehouden bij een tankstation, maar daarna zijn we snel weer doorgereden. We hadden namelijk nog een laatste uitje op de planning staan: Dinoland in Zwolle! Toen we hier rond 1 uur aankwamen, kwam het net met bakken uit de lucht. Er was enig gemopper over de regen en dat het uitje ‘te kinderachtig’ was voor sommigen. Dit gemopper sloeg gelukkig snel om in plezier! Er waren allerlei soorten dinosauriërs te zien en interactieve spelletjes waar je bijvoorbeeld je eigen dino kon maken en inkleuren. We hebben daarna genoten van een glaasje (veel te zoette) ranja en een tosti.

Na de lunch zijn we het park verder gaan verkennen. Er waren allerlei klimtoestellen, een mega lange glijbaan, lasergame en een minigolfbaan. Iedereen was lekker aan het klauteren en spelen en genoot nog even van onze laatste momentjes als gezellige vakantiegroep. Ook zijn we de souvenirwinkel nog in geweest en hebben een aantal leuke dinospullen gekocht, zoals een mooie mok. Rond half 4 zaten we weer in de busjes. Iedereen was erg moe en sommige vakantiegangers hebben lekker geslapen tijdens de rit naar huis.

Om 5 uur kwamen we aan bij Pelle’s in Deurningen voor ons afscheidsdiner. We zaten verdeeld over drie tafels die wel lekker knus bij elkaar in de buurt stonden. We kregen eerst een glaasje fris (of voor sommigen een biertje) en mochten daarna kiezen uit spareribs, schnitzel of gamba’s. Het was allemaal hartstikke lekker en dat was te zien, want er bleef vrij weinig eten liggen op de bordjes! We hebben nog gezellig nagepraat over de vakantie en onze leukste verhalen met elkaar gedeeld. Daarna kregen we ook nog softijs na! We mochten kiezen uit fruit, aardbei, oreo of karamel. De toetjes zagen er zo mooi uit dat het bijna zonde was om ze op te eten, maar dat hebben we lekker toch gedaan. Toen iedereen was uitgegeten, heeft Marcha nog een speech gehouden en iedereen bedankt voor de fantastisch mooie vakantie. Buiten het restaurant hebben we onze laatste groepsfoto gemaakt.