Slenaken - Limburg

Een Week in Zuid-Limburg

Maandag 15 juli vertrokken we met een groep van 14 vakantiegangers en 4 begeleiders richting Slenaken. Onderweg maakten we een tussenstop in Malden, en tegen 16.00 uur kwamen we aan bij ons verblijf, een prachtig huis dat ooit het hotel "De Gouden Horizon" was geweest. Wat een uitzicht! De heuvels van Zuid-Limburg strekten zich voor ons uit, en de rust was direct voelbaar.

Dinsdag 16 juli brachten we een bezoek aan Valkenburg. We genoten eerst van een heerlijk terras, en daarna stond een treinrit door de grotten op het programma. Niet iedereen had zin om mee te gaan, maar degenen die wel gingen, vonden het geweldig. We hadden ook plannen om naar het openluchttheater te gaan, maar helaas begon het te regenen. Niemand wilde doorweekt raken, dus besloten we naar het Drielandenpunt te rijden. Daar beklommen we de toren – nou ja, eigenlijk namen we de lift – en werden we getrakteerd op een fantastisch uitzicht. Die avond sloten we de dag af met een gezellige bingo in ons huis.

Woensdag 17 juli stond in het teken van winkelen. We bezochten het mooie overdekte winkelcentrum in Beek. Iedereen vond wel iets leuks om mee naar huis te nemen, en natuurlijk konden we het niet laten om tussendoor even een terrasje te pakken.

Donderdag 18 juli hadden we een speciale middag. We reden naar Noorbeek, waar een high tea op ons wachtte. Toen we terugkwamen in Slenaken, werden er heerlijke pannenkoeken gebakken, die perfect waren na zo’n ontspannen middag.

Vrijdag 19 juli stond Monte Verde op het programma, een combinatie van een dierentuin en een pretpark. De wildwaterbaan bleek een favoriet te zijn, en hoewel de dag vermoeiend was, hadden we allemaal enorm veel plezier.

Zaterdag 20 juli was een extreem warme dag. Sommigen kozen ervoor om te gaan zwemmen, terwijl anderen een plekje in de schaduw zochten. Ze speelden spelletjes en kletsten gezellig met elkaar. Toen de zwemmers terugkwamen, genoten we samen van echte Limburgse vlaai.

Zondag 21 juli, de laatste volle dag, gingen we naar Maastricht voor een boottocht over de Maas. Terwijl we door sluizen voeren en prachtige landschappen passeerden, genoten we volop van de zon en het gezelschap. Het was een perfecte afsluiting van een geweldige week.

Maandag 22 juli was het tijd om naar huis te gaan. We maakten nog een laatste stop bij een Mexicaans restaurant in Borne, waar we samen aten en afscheid van elkaar namen. Iedereen was het erover eens: het was een fantastische week vol mooie herinneringen.

Een fijne samenvatting van een prachtige week in Limburg!