Winterberg, Duitsland (B 16)
2021

Vrijdag 2 juli

We vertrokken om 10.00 uur. Onderweg hebben we ons lunchpakket opgegeten. We vonden een mooie parkeerplaats met tafels en bankjes tussen de bomen. Na een prachtige tocht door het Sauerland kwamen we om 16.00 uur aan bij het Landal Park van Winterberg.

Ons vakantiehuis is van alle gemakken voorzien. We hadden een geweldig uitzicht vanaf ons terras. We hebben gesmuld van de heerlijke macaroni. Afsluitend een smakelijk vla-toetje. We hebben samen naar het voetbal gekeken en zijn toen gaan slapen.

Zaterdag 3 juli

Vanmorgen hebben we buiten in de zon ontbeten. Ook ons lunchpakketje gemaakt met lekkere broodjes uit de oven. Op het programma stond: winkelen in Winterberg! Maar eerst op een terras iets gedronken. Daarna winkels bezocht om cadeautjes te kopen. Tenslotte hebben we met een treintje een rit gemaakt door de stad en de omgeving.

Zondag 4 juli

Met een knipoog van de zon reden we naar Willingen. Een bochtige weg, door de mooie natuur. Het "Wild und Freizeitpark" was een voltreffer. Mooie wandelpaadjes, kalkoenen, dinosauriers, herten en reeen, een vogelshow met roofvogels en allerlei spannende attracties. 's Avonds hebben we gegeten bij een Pizzeria. Het was een super mooie dag.

Maandag 5 juli

Na de boodschappen zijn we naar Anton en Ben gegaan. Dat zijn de paarden van boer Heinz. We hebben een mooie huifkartocht gemaakt in de buurt van de boerderij. 's Middags hebben we een bezoek gebracht aan het  Curiosa-museum. Naast de parkeerplaats staat een groot oud vliegtuig, ook nog een F-16, oude machines en op het dak staat een koe! Binnen, in het museum, val je van de ene verbazing in de andere; prachtige collecties brommer, klassieke auto's radio's en nog heel veel meer.

Hennie, Arno, Ilse en Annie hebben samen voor ons gekookt. Mmm.. het was heerlijk!

Woensdag 7 juli

Een mooie busrit bracht ons opnieuw naar Willingen. Daar zijn we met de gondel naar de top van de berg gegaan. Vooraf waren sommigen wel een beetje bang, maar als je eenmaal in de gondel zit, is 't volop genieten van het uitzicht. Boven aangekomen zijn we in de lift gestapt van de uitkijktoren. Daar kon je nog verder kijken. Na een wandeling rond het bergmeer hebben we ons boterhammetje opgepeuzeld. We hadden een luxe picknick plek met bankjes. Nadat de gondel ons weer naar de bus had gebracht, was er genoeg tijd over voor een lekkere sorbet! Heerlijk! Toen de boodschappen aan boord waren zijn we naar ons park gereden. Annie heeft met hulp van Mark en Fiona een lekkere avondmaaltijd gemaakt. Na de afwas hebben we een plekje bij de T.V. opgezocht: Denemarken en Engeland gingen spelen om een plek in de finale. Wat was het spannend!

Donderdag 8 juli

Vandaag sluiten we onze vakantie feestelijk af. De woonkamer was prachtig versierd met ballonnen en slingers. Hannie is jarig en we hebben cadeautjes gegeven en liedjes gezongen. Het was heel gezellig! Daarna hebben we een beetje opgeruimd en zijn toen naar het centrum van Winterberg gereden voor de laatste inkopen.... en voor een apfelstrudel met slagroom, op een terras in de zon.

Vrijdag 9 juli

De dag van vertrek. Om half 8 het bed uit. De koffers en tassen stonden in een mum van tijd in de bus. Iedereen heeft fantastisch goed geholpen. Om 10 uur zijn we vertrokken. Onderweg hebben we 3 keer gestopt voor een korte pauze en een picknick. We konden lekker opschieten want het was niet zo druk en het weer was goed. We waren ruim op tijd bij het Pannenkoekenhuis in Borne. We zaten allen gezellig bij elkaar aan een tafel. Na de pannenkoek was er nog een lekkere sorbet. Tenslotte reden we terug naar het MEE-kantoor. We werden daar hartelijk ontvangen door familie, vrienden en bekenden. Het was een prachtige reis!