Ouddorp, Zuid Holland (B11)
2017

Ouddorp, Zuid Holland

Vrijdag 25 augustus 2017

Om 10 uur vertrokken we vanuit Borne en Rik, Sandra, Marie-José, Johnny, Richard, Joan, Stéphanie, Jan-Henk, Ismaël, Michiel, Anne, Hanna, Henrike en natuurlijk de leiding Robert, Hans, Leonie en Petra hadden er ontzettend veel zin in. Robert en Hans hadden de bussen keurig ingepakt en er is geen koffer in Borne achter gebleven. Na 1,5 uur rijden zijn we gestopt bij Van der Valk in Tiel om onze vakantie in te luiden met een lekker kopje koffie/thee met Cheesecake die mooi versierd was met bramen en slagroom. Cheesecake was voor de meeste vakantiegangers nieuw maar iedereen heeft ervan gesmuld. Na het eten is er nog een busje vol vakantiegangers naar de Vuurtoren geweest. ’s Avonds zien wij altijd het licht rondgaan dus dat moest nu met eigen ogen bekeken worden. Ook is er nog even naar het strand gelopen, hartstikke leuk maar schelpen zoeken zit er niet meer in als het al donker is! Hierna zijn we verder gereden en hebben we met z’n allen geluncht langs het Merwedekanaal waar we veel boten hebben zien varen. Ook waren ze met Jetski’s bezig die een hele hoge en harde straal gaven. Na de lunch zijn we een stukje binnendoor gereden en kwamen we door Kinderdijk. Hier staan heel veel molens en van een afstand hebben we die kunnen bewonderen. Om 16.45 uur was het dan zover en kwamen we aan in Ouddorp en wat is dit een prachtig nieuw duinpark. Onze Villa Sterduin is schitterend met een mooie grote keuken, woonkamer en mooie veranda waardoor we wel veel buiten zullen eten! Na het uitladen van de koffers en indelen van de kamers, -we hebben een vrouwen- en mannenvleugel-, kon iedereen zijn kamer gaan inrichten en een rustmoment pakken. Robert, Petra en Michiel gingen ondertussen boodschappen doen. ’s Avond heerlijke macaroni met vers gesneden groente, eigen gemaakte tomatensaus en frisse komkommersalade gegeten. Jan-Henk heeft de komkommers gesneden en Stéphanie heeft geholpen met het snijwerk van paprika en andere groenten. Na het schuiven met tafels en stoelen gaan we met z’n allen lekker buiten eten en het eten heeft iedereen heel goed gesmaakt. Na het toetje gaan we naar binnen want het wordt al donker en iedereen heeft zin in koffie/thee. De avond is verder rustig verlopen met het kijken van sport op TV wat velen leuk vonden. Anne was lekker creatief bezig met looms en papier, Sandra en Rik maken schitterende kleurwerkstukken en sommige deden een spelletje op zijn/haar mobiel/tablet. Net voor middernacht lag iedereen in zijn of haar bed want het was een lange maar heel gezellige dag geweest.

Zaterdag 26 augustus 2017

Iedereen heeft goed geslapen en ook vandaag is het heerlijk weer. Robert, Stéphanie en Jan-Henk zijn boodschappen gaan doen en ze kwamen terug met lekker brood en verse croissantjes! We hebben uitgebreid buiten ontbeten en hierna is iedereen zich gaan aankleden en wassen want vandaag stond winkelen in Ouddorp op het programma. Iedereen moest natuurlijk kaartjes kopen en postzegels. Maar dit was niet het enige want er werden ook nog prachtige tijdschriften aangeschaft over Treinen, Goede Tijden Slechte Tijden, AJAX en grote vissen. Hanna heeft nog een mooie mama Konijn gekocht met een Asterix stripboek en Rik en Sandra een mooie nieuwe agenda voor het jaar 2018. Ook Anne en Stéphanie hebben nog in een soort braderiewinkel Looms elastiekjes gescoord, Henrike een mooie puzzel en Joan een prachtige pannenonderzetter van Ouddorp. Al bij al een zeer geslaagde winkelmiddag die werd afgesloten met een lekkere ijsco bij Lekkerr, dit vonden we een heel grappige en toepasselijke naam...Bij thuiskomst werd er al druk aan de kaartjes gewerkt en werd het eten voorbereid. Ons avondeten bestond uit kip uit de oven, lekkere sla met een door onze huiskok gemaakte dressing met honing erin. Deze sla is keurig door Marie-José en Stéphanie samen klaargemaakt, gebakken aardappels mochten ook niet ontbreken met appelmoes. Iedereen heeft weer zitten smullen en alle pannen zijn helemaal leeg gegaan, maar goed dat we geen hond bij ons hadden, er was zelf niets meer om uit te likken! Ons toetje bestond uit vanille ijs met een beetje slagroom met als versiering chocoladerozijnen. ’s Avonds zijn we nog met een groepje even naar de zee gaan kijken, het was eb waardoor er nog een plas water voor de echte zee lag. Hanna, Anne, Henrike en Petra hebben de schoenen uitgetrokken en hebben hier nog even in gelopen, het was lekker "blubberig" maar dat kon de pret niet drukken. Hierna nog met z’n allen gevoetbald op het strand. Bij terugkomst in onze Villa stond de koffie/thee al klaar en ook deze avond is weer omgevlogen.

Zondag 27 augustus 2017

Om 09.30 zat iedereen aan het ontbijt, want we gaan vandaag naar Zierikzee. Hier gaan we op Zeehondensafari. Tijdens het ontbijt hebben we iedereen verteld dat Leonie naar huis gaat want zij heeft jammer genoeg een zware griep te pakken, haar man komt haar ophalen. Om 11.30 uur vertrekken we naar Zierikzee, dit is een heel mooi plaatsje. De zeehondensafariboot is mooi groot en we gaan aan boord. Rik vindt varen niet fijn dus samen met Hans gaat hij Zierikzee ontdekken en lekker een terrasje pakken. De tocht duurt 2 uur en als we onder de mooie Zeelandbrug door zijn zien we op een wad heel veel zeehonden liggen, iedereen moet heel stil zijn anders schrikken ze en gaan ze weg, iedereen vindt het prachtig. Aan boord genieten we nog van koffie/thee/fris met een lekker gebakje naar keuze. Appeltaart met slagroom, lekkere wafel met poedersuiker of een kersenschelp. Dat is vakantie! Rond 15.00 uur legt de boot weer aan en gaat iedereen van boord, eerst nog even een leuke groepsfoto maken en Sandra is dolblij dat zij haar Rik weer ziet. Hier gaat iedereen weer even zijn eigen ding doen, een fijn rustmoment. Inmiddels heeft Esther van MEE gebeld en krijgen we er een nieuwe leiding bij, Marie-José. Zij komt ’s avonds aan op het station in Rotterdam. Petra gaat samen met Ismaël, Johnny, Jan-Henk en Anne Marie-José ophalen. Omdat het al donker is in Rotterdam is dit een erg mooi gezicht met alle lichtjes. Bij thuiskomst zijn er nog diverse vakantiegangers wakker om haar te begroeten. We drinken nog wat en dan is het voor iedereen bedtijd. Morgen is het uitslaapochtend en daar kijken vele naar uit, we zijn benieuwd hoe laat iedereen uit bed komt.

Maandag 28 augustus 2017

Het was vanochtend om 8 uur nog erg rustig in onze Villa want het was uitslaapochtend. Robert, Johnny en Joan zijn eerst boodschappen gaan doen voor ons uitgebreide ontbijt. Rond 11 uur zijn wij gaan "brunchen" met de vakantiegangers die uit bed waren. Iedereen kreeg een gebakken eitje naar wens met ham, kaas of spek en natuurlijk weer verse croissants met diverse lekkere broodjes. Tegen 12 uur was iedereen uit bed en omdat Richard toch gewonnen heeft door het langste uit te slapen werd hij door Petra verwend met een ontbijtje op bed, inclusief gebakken eitje en jus d’orange. Na de brunch zijn Hanna, Anne, Johnny, Jan-Henk, Stéphanie, Marie-Jose, Ismaël, Michiel, Henrike, Petra en Marie-José gaan zwemmen in het nieuwe zwembad van ons park. We hadden het zwembad helemaal voor ons alleen en hebben met z’n allen met ballen overgegooid, handstanden en salto’s gemaakt, baantjes gezwommen en elkaar nat gespetterd. In de Villa vermaakte Rik, Sandra, Richard, Joan, Robert en Hans zich met kleuren, krantje lezen en een spelletje doen. Het was een echt relaxdagje waar iedereen van genoot. Om 16.30 was de keukenbrigade weer paraat om een heerlijke Molukse bami te maken met verse groente, paksoi, rode peper, bleekselderij, kip en diverse speciale kruiden. Er zijn maar liefst 4 pannen gemaakt maar na het eten waren deze helemaal leeg dus het heeft heerlijk gesmaakt. Iedereen kan zeer goed eten. Als toetje hadden diegene die mee waren geweest boodschappen doen chipolatapudding met sinaasappel gekozen. ’s Avonds hebben we met z’n allen in onze mooie grote woonkamer TV gekeken, een spelletje gedaan en puzzels gemaakt.

Dinsdag 29 augustus

Onze vaste tijd voor ontbijten is 10.00 uur zodat iedereen toch lekker uit kan slapen. Robert heeft samen met Joan en Johnny de boodschappen gedaan. Vandaag gaan we een bezoek brengen aan de Mèkkerstee. Dit is een geitenboerderij waar ook eigen kaas en ijs gemaakt wordt. Om 13.30 uur wachtte Annette ons al op voor een rondleiding met onze eigen groep. We hebben een mooie rondleiding gekregen door het hele bedrijf inclusief de kaas- en ijsmakerij. Ook waren de geiten erg lief en ze mochten geaaid worden. Verder hebben we natuurlijk de eigengemaakte producten geproefd. De koeken, het gebak en het ijs smaakte voortreffelijk.

Woensdag 20 augustus

Onze eerste regendag, dus we kunnen niet buiten eten maar binnen in onze keuken staan ook 2 lange tafels. Om 10.00 uur weer heerlijk ontbeten en hierna zijn Henrike, Joan, Sandra, Marie-José, Anne, Hanna, Petra en Marie-José naar het winkeltje op het park geweest. Henrike heeft mooie ledlampjes gekocht voor op haar kamer, Joan een prachtige jas en vuurtoren voor de woning, Hanna een pet, Anne een spinner en Sandra nog een kadootje voor haar moeder. Omdat er donderdagavond voetbal op TV komt en er vele vakantiegangers zijn die dit graag willen zien verhuizen we onze donderdag bingo-avond naar woensdag bingo-middag, want ja het regent toch. Dit was erg gezellig en voor iedereen is er een prijsje aanwezig.

Donderdag 31 augustus 2017.

Het wordt saai maar om 10.00 kun je wel raden wat we deden… weer aan een heerlijk ontbijt natuurlijk, met deze keer ook een gekookt eitje. Elke dag hebben we allemaal een vers croissantje gehad dus die ontbrak ook deze ochtend niet. Omdat het stukje kaas wat we gekocht hadden voor de borrel erg goed bevallen is gaat Robert even met Johnny, Jan-Henk en Rik naar de Mèkkerstee terug om voor diverse vakantiegangers toch nog echte geitenkaas te kopen. Om 13.30 uur zijn we aanwezig bij het RTM Museum in Ouddorp voor een Tramrit met een oude stoomlocomotief. We rijden een uur langs het water en mooie uitzichten. De conducteur komt natuurlijk wel onze kaartjes knippen.

Vrijdag 1 september 2017

Onze laatste vakantiedag en ook gelijk terugreisdag. Om 08.00 uur is iedereen aanwezig voor het ontbijt, klasse! OK, de croissantjes ontbreken maar voor de rest hebben we nog steeds een uitgebreid ontbijt. Na het ontbijt worden de bedden verder afgehaald, de koffers naar de verzamelplaats gebracht, de kastjes en koelkasten in de keuken leeggehaald en onze villa "bezemschoon" opgeleverd. Enkele mannen zorgen ervoor dat alle koffers en bagage in de bussen komen. Om 10. 45 uur kunnen we vertrekken en omdat het nog zo mooi weer is en eigenlijk iedereen de vuurtoren nog wil zien gaan we richting strand. Koffie en thee en het overgebleven gebak gaan gewoon mee en we hebben met z’n allen nog een heel leuke strandochtend. Er wordt druk naar schelpen gezocht, de schoenen worden uitgetrokken om toch nog even met blote voeten in de zee te kunnen, er worden bekertjes gevuld met water om elkaar nat te gooien of er wordt gewoon gekeken door vakantiegangers welke gekke stunts iedereen uithaalt .