De Cocksdorp - Texel, Noord Holland (W 02)
2020

DAG 1. Na binnen komst en inchecken vertrekken we mooi op tijd richting Den Helder om daar op de boot te gaan naar Texel , het eerste stuk is het rustig in de bus , we moeten natuurlijk allemaal aan elkaar wennen en de situatie is ook vreemd in verband met corona. Maar na de eerste plas en koffie stop wordt het wat losser , in den Helder moeten we lang wachten op de boot het is erg druk, rond half vijf zijn we in onze mooie en luxe bungalow , iedereen gaat na indeling naar zijn kamer en pakt haar of zijn spullen uit , de rest van de dag doen we niet veel meer , vandaag koken we niet dus we eten lekker van de cafetaria het smaakt ons prima , Natascha en Romario gaan nog lekker zwemmen zij hebben nog energie over en als ik ze ophaal van het zwembad vertellen ze hoe leuk ze het hebben gehad.

DAG 2. Sommigen willen lekker wat langer slapen dat kan natuurlijk  maar na een lekker ontbijtje rijden we toch om half elf weg om naar Den Burg te gaan , er zijn vakantiegangers die graag hun vakantie geld willen uitgeven , er worden kaartjes gekocht , souvenirs , een mooie voetbal en nog meer spullen , dan is het tijd voor een lekker bakje koffie of thee of iets anders en daar hoort natuurlijk wat lekkers bij de een een taartje de ander een tosti , we laten het ons heerlijk smaken. Dan rijden we een stukje verder naar De Koog daar gaan we het strand op om een mooie wandeling te maken , iedereen geniet volop , het is best lekker weer om op het strand te zijn en het strand is hier breed en lang en we genieten volop , er zijn vliegers , surfers veel meeuwen en het is gezellig druk , we maken foto's verzamelen schelpen en waaien lekker uit. Als we weer terug rijden naar de bungalow gaat iedereen lekker doen wat die zelf wil , tv kijken , naar hun eigen kamer, lekker relaxen. Vandaag koken we lekker thuis en maken een lekkere pasta maaltijd met sla er wordt goed gegeten. Na het eten steken we de gas open haard aan , drinken wat , chipies en nootjes erbij , het wordt een gezellige avond.

DAG 3. De dag begon weer met een lekker ontbijt. Gisteravond hadden we een beetje overlegt wat we zouden gaan doen op de zondag en de voorkeur ging uit om te gaan bowlen. Maar het weer was goed om een buiten activiteit te gaan doen maar dat viel niet goed er was afgesproken om te gaan bowlen dus dat ging gebeuren. Romario en Joyce hadden niet veel zin om te gaan bowlen dus zou Katinka met Thijn, Natascha  Patrick en Lonneke gaan bowlen en Bertram ging met Romario en Joyce naar Ecomare. I.v.m. Corona moest alles gereserveerd worden en Joyce hoorde dat het erg druk was in Ecomare dit vond ze niet prettig en wou er niet heen en gaf ze aan dat ze wel weer naar het strand wou dus de boel weer omgegooid. Romario gaat mee bowlen en ik ga met Joyce wandelen naar het strand. Joyce vertelde ook dat ze fietsen erg leuk vond dus hebben we twee fietsen gehuurd en zijn een stuk over het eiland wezen fietsen.  We hebben een rustige tocht gemaakt met veel pauzes onderweg Joyce vond het prachtig en Katinka heeft met de rest gezellig gebowld en zij hebben geprobeerd om natuurlijk van Katinka te winnen nou dat is ze dik gelukt kortom het was een geslaagde middag. De vraag of we daarna nog wat gingen doen was resoluut NEE , er moest nog naar Max Verstappen en voetbal gekeken worden dus hebben we de rest van de dag in de bungalow door gebracht , er werd tv gekeken een spelletje gedaan , gegeten en Natascha is weer wezen zwemmen , ook werd er veel naar buiten gekeken want om de bungalow zaten veel konijnen , een soort fazant en andere vogels.

DAG 4. Een weekend gaat snel dus we moeten vandaag al weer weg. Koffers worden weer ingepakt en rond half elf rijden we naar de boot. Deze keer meer geluk we komen eraan en kunnen gelijk aansluiten en de boot op. Onderweg stoppen we op de afsluitdijk bij het monument en in Heerenveen drinken we een kopje koffie of een milkshake. Daarna rijden we door naar Hengelo waar we bij Van Der Valk van een afscheidsdiner genieten. Dan rijden we nog een klein stukje naar MeeReizen en nemen afscheid van elkaar en misschien tot een volgende reis.