Liessel, Noord Brabant (B 07)
2018

Vrijdag 10 augustus, vanuit MeeReizen in Borne zijn we naar ons vakantiehuis ‘de Peelvenhoeve’ in Liessel gereden. Onderweg zijn we bij het zandsculpturenfestival in Garderen geweest. Het was zonnig en 23 graden. ‘s Avond hebben we macaroni met komkommersla gegeten en een een zomerse vlaflip toe. Na het eten hebben we een rondje gewandeld, koffie gedronken en nog een glaasje fris.

Zaterdag 11 augustus, op de eerste ochtend van de vakantie mochten we uitslapen. ’s Morgens zijn we bij het huis gebleven en hebben koffie gedronken en een broodje op de vuist. Het was zonnig en 22 graden. In Deurne hebben we kaartjes gekocht en een ijsje gegeten. Weer thuis hebben we de kaartjes geschreven. ’s Avonds hebben we stamppot andijvie met een varkenslapje gegeten en een vlaflip na. Daarna gezellig thuis gerelaxt met koffie met appeltaart en een drankje.

Zondag 12 augustus, vanmorgen na de koffie zijn we naar Den Bosch gereden. Aan de kade hebben we een broodje gegeten. Daarna hebben we een rondvaart gemaakt door Den Bosch. Thuis op ons terras kregen we een ijsje en ranja voor de dorst, het was droog en 28 graden. ‘s Avonds hebben we pompoensoep gegeten en salade, met yoghurt na. Daarna zijn we met een klein clubje naar de kinderboerderij in Liessel geweest. Verder hebben we  gerelaxt, koffie gedronken en fris met chips.

Maandag 13 augustus, Vanmorgen hebben we flink uitgeslapen en hebben we lekker lang ontbeten. Na de middag zijn we naar het openlucht-museum ‘de Locht’ in Melderslo geweest. Hier hebben we gezien hoe de boeren vroeger leefden en hoe asperges geteeld worden. Daar hebben we ook koffie met Limburgse vlaai gehad. Het was 22 graden met buien. Daarna zijn we in Deurne uit eten geweest bij Beekman en Beekman. Thuis nog een kop koffie en een borrel.

Dinsdag 14 augustus, vandaag was het ‘lummeldag’. We mochten vandaag doen waar we zin in hadden. Eerst uitslapen en uitgebreid ontbijten. Het  was 24 graden en de zon heeft de hele dag geschenen. Na een broodje knakworst is de de ene helft van de groep naar het zwembad in Weert geweest. De andere groep is thuis gebleven en heeft geknutseld. ‘s Avonds hebben we een barbecue gehad en moppen getapt. Voordat we naar bed gingen kregen we nog koffie en fris.

Woensdag 15 augustus, vanmorgen zij we al vroeg gewekt, want we gingen al vroeg op pad. We zijn vandaag naar het pretpark ‘Toverland’ in Sevenum geweest. Het was mooi weer, 23 graden en half bewolkt. We zijn allemaal in de wildwaterbaan geweest en lekker nat geworden. We hebben genoten van alle attracties en alles wat er nog meer te zien was. Thuis hebben we friet gehad met een snack erbij en een huisgemaakte sorbet na. We hebben de dag afgesloten met koffie en een glaasje fris.

Donderdag 16 augustus

Vanmorgen zijn we alvast weer begonnen met het inpakken van onze koffers. Na een middagboterham op de vuist zijn we naar Weert gegaan om te winkelen. Vanaf een terras zijn we in groepjes erop uitgegaan om cadeautjes te kopen. Het was droog en 27 graden. We hebben thuis een chinees buffetje gehad. We hebben onze heerlijke vakantie afgesloten met een gezellige avond met bingo en liedjes zingen.

Vrijdag 17 augustus, na een heel fijne vakantieweek was het vandaag tijd om weer naar huis te gaan. Om 10.00 uur was het huis weer opgeruimd en de bussen weer vol. Onderweg naar huis zijn we naar de dierentuin in Rheine geweest. Het was 22 graden. In Glanerbrug bij het pannenkoekenhuis hebben we een heerlijke pannenkoek als afscheidsdiner gehad. Daarna zijn we weer naar MeeReizen gereden waar we moe maar voldaan weer opgehaald zijn door familie of begeleiders. We vonden het erg gezellig met jullie. Tot ziens op de reünie op 17 september! Jan, Riekie, Marijke en Marjolein.