Eys, Limburg (B 05)
2021

Vrijdag 16 juli

Rond 10 uur vertrokken we naar het mooie Limburgse stadje. We werden vrolijk uitgezwaaid door familie en vrienden.

Onderweg hebben we een paar sanitaire stops gemaakt. Het was best druk op de weg. Er was zelfs een flinke file.

Toch waren we keurig op tijd bij de gastboerderij in Eys.

Sandra had lekker gekookt: macaroni met saus en een bordje vla. We hebben heerlijk geslapen.

Zaterdag 17 juli

Om 9 uur zaten we aan het ontbijt. Heel gezellig om samen de dag te beginnen.

Bij het groepshuis is een leuke speeltuin en een weitje met kleine reeën en een golfterrein.

We hebben een flinke wandeling gemaakt over de grasvelden en de bossen.

Na de lunch zijn we met de bus naar het stadje Simpelveld gereden. De meesten van ons hebben mooie ansichtkaarten gekocht. Het thuisfront zal er blij mee zijn.

Op de terugweg vonden we het de hoogste tijd voor een super lekkere vlaai met een drankje. Gelukkig vonden we een mooi terrasje.

‘s Avonds hebben we volop nagepraat over deze gezellige dag. En we hebben bij de TV nog een glaasje gedronken.

Zondag 18 juli

In Brunssum hebben we in groepjes door de tuinen van een kinderboerderij gewandeld.

Er waren allerlei vogels, ezels, koeien, kippen, duiven, en nog veel meer. Vooral de kleuren van de papegaaien waren fantastisch.

‘s Middags zijn we met de stoomtrein van Simpelveld naar Schin op Geul gereden. We zaten 1e klas in luxe stoelen! De uitzichten waren erg mooi.

‘s Avonds was het thuis in de TV kamer weer erg gezellig.

Maandag 19 juli

In de bossen van Brunssum hebben we een mooie wandeling gemaakt rond een meertje. Daar hebben we op een leuke picknick plek onze broodjes opgepeuzeld.

‘s Middags was het tijd voor een ijsje in Gulpen. Er zijn daar hele leuke terrasjes met heel veel zon.

We hebben er ook nog gewinkeld, vooral cadeautjes voor het thuisfront en voor onszelf.

Vanavond hebben we buiten in de zon gegeten. Boontjes, gebakken worstje, rosti, appelmoes en als toetje een schaaltje vla. Mmmmmmmmm…

Het weer blijft de hele week goed: droog en zonnig. We zijn er blij mee!

Dinsdag 20 juli

In Vaals woont een beroemde glasblazer. Hij liet ons zien hoe hij prachtige kunstwerken maakt van glas. In zijn winkel hebben sommigen van ons een leuk stuk glaswerk gekocht.

Als je in Vaals bent moet je natuurlijk ook naar het drie-landen punt.

Bijna iedereen heeft de hoge toren beklommen, sommige gingen met de lift. Het uitzicht was geweldig mooi!!!

‘s Avonds zijn we naar een pizzeria geweest, buiten op het terras.

Toen het pizzadeeg op was zijn we tevreden naar huis gegaan.

Woensdag 21 juli

Alweer een zonovergoten dag!! Maastricht is ons reisdoel. De rondvaartboot ligt al voor ons klaar. Lekker in de zon op het achterdek, met een drankje voor de dorst.

Daarna een ritje door de stad. Met een oude gele schoolbus uit Amerika.

Toen was het tijd om in groepjes te gaan winkelen. Heel gezellig en er zijn veel leuke dingen gekocht.

Na een terrasje zijn we aan ‘’t eind van de middag naar een Chinees restaurant gereden. Er kwamen 8 verschillende gerechten op tafel. Dat was lekker!!!!

We hebben geslapen tot de vroege morgen. Toen maakte de zon ons alweer wakker.

Donderdag 22 juli

Onze laatste dag in Eys!!

We hebben BINGO gespeeld. Lekker buiten onder de zonneschermen. Het was heel erg spannend en iedereen heeft mooie prijzen gewonnen.

Na de lunch gingen we onze koffers inpakken.

Een heel werk om alles weer in de tas en koffer te krijgen.

Toen dat gelukt was is een klein groepje naar het restaurant in Wittem gewandeld.

De rest van de groep is met de bus gegaan.

De vlaai was heerlijk.

Vanavond is het afscheidsavond. Heel gezellig met elkaar bij de TV, op ons terras of bij de reetjes bij de speeltuin.

Vrijdag 23 juli

Om 8 uur zaten we allemaal aan tafel. De koffers in de bus en het brood op tafel!!!

Onderweg geluncht bij Mac Donalds en om 5 uur pannenkoek en ijs bij het Pannenkoekhuis in Borne.

Daarna zijn we naar MEE gereden, waar we hartelijk werden verwelkomd.

Wat was het een mooie reis!