Oosterblokker, Noord Holland (B 1)
2021

Vrijdag 2 juli

Vanuit meeReizen in Borne zijn we naar ons vakantiehuis de Woudhoeve in Oosterblokker gereden. Onderweg zijn we naar de Hertenboerderij de Weerd in Nijbroek geweest. Hier hebben we koffie met appeltaart gehad en een rondleiding en we hebben herten gevoerd. Het was eerst bewolkt en fris, later scheen zon bij 21 graden. ‘s Avond hebben we bami, nasi en lekkere salades gehad en een vlaflip. Na het eten hebben we voetbal gekeken en een glas fris gedronken voordat we naar bed gingen.

Zaterdag 3 juli

Op de eerste ochtend van de vakantie mochten we uitslapen en ontbijten in ons eigen tempo. ’s Morgens zijn we bij huis gebleven. We hebben koffie gedronken en tussen de middag een boterham op de vuist gegeten.

In Hoorn hebben we kaartjes gekocht en een terrasje gepakt. Het was zonnig en 23 graden. Weer thuis hebben we de kaartjes geschreven. ’s Avonds hebben we gebarbecued en buiten gegeten. Binnen kregen we een huisgemaakte sorbet terwijl het begon te regenen. Na de koffie hebben we samen liedjes gezongen die we hebben opgezocht op de computer en een beetje gedanst met een borrel met chips.

Zondag 4 juli

Vanmorgen hebben we ontbeten met een gebakken eitje erbij. Tegen 11.00 uur zijn we naar de Simonehoeve gereden in Katwoude. Hier zijn we in Volendamse klederdracht gestoken en op de foto gezet. Daarna kregen we een rondleiding in de kaasmakerij en klompenmakerij. We konden nog kaas proeven en een souvenirtje kopen. Na de picknick-lunch zijn we naar Volendam gereden. Hier hebben we over de de dijk geslenterd en naar de boten en winkeltjes gekeken. Het was bewolkt en 22 graden. Tegen 17.00 uur hebben we een pannenkoek gegeten bij Ootje Konkel in Scharwoude.

Weer thuis kregen we een mini-sorbet. Na de koffie hebben we de avond gezellig afgesloten met een beetje tv kijken en een hapje en een drankje.

Maandag 5 juli

Vanmorgen werden we op tijd gewekt. Na een ontbijt met een gekookt eitje zijn we naar het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen geweest. Hier hebben we gezien hoe de mensen vroeger leefden en werkten in de dorpen bij het IJsselmeer. We zijn langsgeweest bij o.a. de kapper, apotheek en het postkantoor van toen. We hebben gerookte zalm geproefd en in de middag koffie met appelgebak gekregen. Het was droog en 20 graden. ‘s Avonds hebben we macaroni gegeten met vla en yoghurt na. Thuis voor de TV hebben we nog wat gedronken met een lekker hapje erbij.

Dinsdag 6 juli

Vandaag was het lummeldag. Iedereen doet waar hij zin in heeft. ‘s morgens hebben we uitgeslapen en lang ontbeten. Er is een groepje naar het Zwembad in Enkhuizen geweest. De rest is bij huis gebleven. Het was

20 graden en er was veel wind. Een paar wilden gaan wandelen maar zijn bijna weggewaaid. Bij de lunch kregen we een broodje knakworst en salade. We hebben sieraden en kaartjes gemaakt, gepuzzeld en geknutseld.

Daarna hebben we zelf pizza gemaakt met heel veel groente en als toetje kregen we een cornetto ijsje. ‘s Avonds hebben we Bingo gedaan  en een borrel gedronken met wat zoutjes erbij.

Woensdag 7 juli

Vanmorgen mochten we alweer uitslapen. We hebben lekker lang ontbeten met een gebakken of gekookt eitje erbij. Tegen de middag zijn we naar museum Broeker Veiling in Broek op Langedijk gereden. Hier werd vroeger groente geveild. We hebben een rondleiding gekregen, een boottocht door de natuur gemaakt en zelf in de veilingbanken allerlei lekkere groenten en fruit gekocht. We hebben bij de smederij gekeken en in de boomgaard gepicknickt. Het was zonnig en 21 graden. Op weg naar huis hebben we bij Snackbar Robijn in Blokker patat en een snack gehad. Thuis een vlaflip en daarna hebben we gezellig nog wat geknutseld, voetbal gekeken met een hapje en een drankje.

Donderdag 8 juli

Vanmorgen werden we op tijd gewekt. Na een lekker ontbijt zijn we naar Hoorn vertrokken. In de haven wachtte de watertaxi op ons. We hebben een rondvaart door de grachten van Hoorn gemaakt. In het Schipperscafe hebben we een broodje gegeten. Daarna zijn we de stad ingelopen om onze laatste souvenirs en cadeautjes te kopen. Vanaf een terras hebben we in kleine groepjes gewinkeld. Het was zonnig en 22 graden. Weer thuis hebben we een broodje hamburger gegeten en een huisgemaakte sorbet na.

Daarna zijn we alvast begonnen om onze koffers weer in te pakken.

Tenslotte hebben we onze heerlijke vakantie afgesloten met een gezellige bonte avond.

Vrijdag 9 juli

Na een heel fijne vakantieweek was het vandaag tijd om weer naar huis te gaan. Om 10.00 uur was het huis weer opgeruimd en de bussen weer vol.

Onderweg naar huis hebben we gepicknickt bij de Koperen Ezel in Epe en alle dieren van de kinderboerderij bekeken. Het was zonnig en 24 graden.

In Delden bij Brasserie in de Hagen hebben we een afscheidsdiner gehad met 3 gangen: groentesoep, zalm of een schnitzel en een bolletje ijs na.

Daarna zijn we weer naar meeReizen gereden waar we moe maar voldaan weer opgehaald zijn door familie of begeleiders.

We vonden het erg gezellig met jullie.