Hapert, Noord Brabant (B 02)
2019

Maandag 15 juli. Vanuit MeeReizen in Borne zijn we naar ons vakantiehuis ‘Het Buitenhuys’ in Hapert gereden. Onderweg zijn we naar het dierenpark Anholter Schweiz geweest. Hier hebben we koffie met Duitse Kuchen gegeten en voordat we verder gingen gepicknickt. Het was bewolkt en fris, later brak de zon door bij 18 graden. ‘s Avond hebben we chinees buffet in huis gehad. Na het eten hebben we nog een kop koffie gedronken, een spelletje gespeeld en een glas fris gedronken voordat we naar bed gingen.

Dinsdag 16 juli. Op de eerste ochtend van de vakantie mochten we uitslapen en ontbijten in pyjama. ’s Morgens heeft een groep een wandeling in de omgeving gemaakt. We hebben bij huis koffie gedronken en tussen de middag een boterham op de vuist gegeten. In Eersel hebben we kaartjes gekocht en een terrasje gepakt. Het was zonnig en 21 graden. Weer thuis hebben we de kaartjes geschreven. ’s Avonds hebben we gebakken aardappeltjes, een gehaktbal en sla gegeten met een vlaflip na. Na het eten uitbuiken in de avondzon. Na de koffie met koek speelden we nog een spelletje onder het genot van een ‘borrel’.

Woensdag 17 juli. Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan. Om 10.00 uur zijn we naar de Beekse Bergen gereden. Dit is een Safaripark met allerlei wilde, Afrikaanse dieren. We zijn begonnen met een safari in de bus. Daarna gingen we naar de roofvogelshow. Op de tribune hebben we onze lunchpakketjes gegeten. Na de show kregen we een ijsje. We gingen ook nog met de boot en met onze eigen busjes op safari. Het was zonnig en 27 graden. We hebben ook nog even in de souvenirwinkel gekeken. ‘s Avonds hebben we macaroni gegeten en vla met vruchten na. Daarna waren we te moe voor een spelletje en hebben we eerst buiten zitten kletsen  en later binnen bij de TV gezeten.

Donderdag 18 juli. Vanmorgen hebben we flink uitgeslapen en hebben we uitgebreid ontbeten met broodjes en gebakken eieren. Na de middag zijn we naar Arendonk in België gegaan voor een huifkartocht. Eerst kregen we een uitgebreide koffietafel met o.a. gehaktballen en kippenpootjes. Daarna hebben we een prachtige tocht gemaakt door de omgeving. We hebben gepauzeerd bij een natuurgebied en onderweg koffie gedronken op een terras. Het was iets bewolkt en 24 graden. In een cafetaria hebben we vlaamse friet met een snack gegeten. Thuis voor de TV nog een kop koffie en later een spelletje en een borrel.

Vrijdag 19 juli. Vanmorgen zijn we bij huis gebleven. Eerst lekker buiten ontbijten, uitgebreid douchen en daarna koffie in de zon op het terras. Na de middag zijn we naar Turnhout in België gereden. Hier hebben we gewinkeld en souvenirtjes gekocht. Eerst koffie, thee, of cappuccino met koekjes op een gezellig terras. Daarna de winkelstraat in. We kregen ook nog een echte Belgische bonbon. Het was zonnig en warm, 26 graden. Weer thuis ging de barbecue aan met lekkere salades erbij en een ijsje toe. Na het avondeten hebben we nog een beetje tv gekeken.

Zaterdag 20 juli. Vanmorgen mochten we alweer uitslapen. We hebben lekker lang op het terras ontbeten met een gebakken eitje erbij. Tussen de middag hebben we een broodje knakworst gehad met een kop koffie. Daarna zijn we naar het zwembad in Veldhoven gegaan. We hebben genoten van het bubbelbad en van de glijbaan. De mensen die niet wilden zwemmen zijn in Eersel op een terras gaan zitten. Het was 27 graden met een korte felle bui in de middag. ‘s avonds zijn we uit eten geweest en we hebben een driegangenmenu gehad. Tomatensoep, een schnitzel en een dame blanche als toetje. Na afloop was er muziek en hebben we ons moe gedanst. Weer thuis nog wat fris gedronken bij de TV.

Zondag 21 juli. Ook vanmorgen mochten we uitslapen en hebben we op ons zonnige terras rustig ontbeten. Tussen de middag kregen we lekkere verse broodjes. Na de middag zijn we naar het streekmuseum ‘De Acht Zaligheden’ in Eersel geweest. Hier hebben we gezien hoe de mensen vroeger in deze streek woonden en werkten. Het was zonnig en 24 graden. Weer thuis hebben we stamppot rauwe andijvie gegeten en yoghurt als toetje. Daarna zijn we alvast begonnen om onze koffers weer in te pakken. Tenslotte hebben we onze heerlijke vakantie afgesloten met een gezellige avond met liedjes zingen.

Maandag 22 juli. Na een heel fijne vakantieweek was het vandaag tijd om weer naar huis te gaan. Om 11.00 uur was het huis weer opgeruimd en de bussen weer vol. Onderweg naar huis hebben we nog een keer gepicknickt en op de Holterberg hebben we een grote sorbet gegeten. Het was warm en zonnig, 27 graden. In Buurse bij het pannenkoekenhuis hebben we een heerlijke pannenkoek als afscheidsdiner gehad. Daarna zijn we weer naar MeeReizen gereden waar we moe maar voldaan weer opgehaald zijn door familie of begeleiders.