Turkse Rivièra - Turkije (V 3)
2019

Op maandag 24 juni stond iedereen al paraat om vroegtijdig 06.30 uur bij MeeReizen in Borne aanwezig te zijn. We hadden een lange rit te gaan en wilden klokslag 07.30 uur vertrekken, maar vertrokken eerder dan gepland. Ruim 2 uur zaten we in de het busje, met airco richting vliegveld van Dusseldorf, waar na 2 uur wachten de vlucht weg ging met 25 minuten vertraging! Hoog in de lucht waren de spanningen van Kimberley en Inge er al snel af! Rond 18.10 uur waren we dan eindelijk geland, ( 1 uur tijdverschil met Nederland) en konden we het volgende busje in, we kregen als mededeling te horen dat we rond de 2 – 2 ½ uur nog moesten rijden van Antalya naar Alanya. s’Avonds laat (22.15 uur) hadden we ingecheckt, zaten aan ons 1e drankje en genoten van de warmte in het Tac Premier Hotel waar de reis voorspoedig gaat beginnen! Een aantal kozen ervoor om nog even een rondje te maken langs de Ataturk Boulevard, of een drankje te doen bij de bar om uiteindelijk rond 0.30 uur te gaan slapen!

Dinsdag relaxdag. Hamam gedaan, zwembad in en uit geweest, ons helemaal uit elkaar gegeten en aantal activiteiten besproken waar we de komende week allemaal heen gaan. Na het avondeten was er een avond programma bij het zwembad.

Woensdag overdag bazaar, schoenen en shirts gekocht! Drankje gedaan bij de schildpadden bar, terug gelopen wat voor veel mensen al zwaar was! En zijn we s avonds de stad in geweest, cocktails gedronken! Donderdag strand, lekker in de zee gezwommen en natuurlijk het zwembad weer ingedoken, hapje gegeten van het lekkere buffet te eten en uit eindelijk een drankje bij de bovenverdieping bij het mooie uitkijk op de straat vanuit de Shisha bar!

Vrijdag hadden we afgesproken om rond 8 uur te gaan ontbijten gezien we om 9 uur uit eindelijk werden opgehaald bij het hotel voor een dagtocht door Alanya, er kwam een Duitse man het hotel binnen en vroeg naar 10 personen, we konden gelijk in het busje stappen en aldaar ging de tour naar de 1e bestemming, het kasteel van Alanya, de geschiedenis ervan, welke goden uit Griekenland er wel niet gevochten hadden, en wie uiteindelijk als verliezer van de klif werd geduwd, Pompei en Cleopatra, onderweg verhaal Ataturk, toen door met het busje richting de grotten van Malacaskin? Daar aangekomen en genieten van een prachtige omgeving, konden we de grot in, we moesten links aanhouden want rechts was weinig te zien! Wow, we zagen allerlei stellagnieten en magnatieten?, kort daarna werden we naar de lunch plek gereden waar we natuurlijk ook konden zwemmen of van de glijbanen af konden. Zelfs het huis op de kop zag er grappig uit, paar foto’s gemaakt en door naar de bazaar, (bleek dat we daar uiteindelijk al geweest waren!) terug naar het hotel ijstijd en koffie met cake, of een duik in het zwembad, dat hadden we ook verdiend! Ondertussen werd de grill al aangezet waar het eten vanavond buiten geserveerd kon worden, dit waarschijnlijk omdat het vrijdag is, nieuwe mensen aan kwamen en het elke vrijdag Turkse avond is?

Zaterdag. Vandaag hadden we uitslaapdag, samen met Inge zijn we nog wat inkopen gaan doen in de stad, we hebben gelijk gekeken hoe laat het Aqua park open gaat en gevraagd of we wel met ons 10n naar binnen mochten. S middags was er voetbal op (dames van Nederland) tegen Italie, deze wedstrijd hebben ze gewonnen met 2-0. Na het avondeten zijn we gelijk de stad ingelopen en hebben de kabelbaan gepakt naar het kasteel boven, wauw, wat een prachtig uitzicht hadden we vanaf daar, we zagen nu de stad vanaf de andere kant, zelfs de 2 gezellige utrechtse dames kwamen we weer tegen. We hebben er een kleine ronde gelopen en na een half uur hebben we de kabelbaan terug genomen en gevraagd wie er terug naar het hotel wilde of de stad in wilden gaan. Zowat alle heren zijn met Patrick de stad ingegaan en Debbie was er ook gezellig bij! Halvar nam Inge, Kimberly en Bas mee terug voor een schuimparty (die helaas in het hotel niet doorging). De ‘party’ groep liep naar de binnenstad en kwam onderweg al een leuke tent tegen waar we een cocktail hebben gehad, niet 1, maar zelfs 2 per persoon want het was happy hour. Gelijk door naar de stad waar we al snel bij de Robin Hood gingen zitten en cola/bier bestelden. Ook hebben we alle zalen en de discotheek van onder tot boven bekeken. Kort daarna liepen we door naar Havana maar omdat we geen zin hadden om entree te betalen zijn we naar Doors gegaan, ondanks dat het al heel laat was hebben we hier het meeste plezier gehad en kwamen we een barjongen tegen die ook in ons hotel werkt, (hij herkende ons al aan de rode bandjes) het was na 01.00 en dat we de taxi terug pakten naar huis.

Zondag Aquapark. Een aantal van ons waren er al op tijd uit, want het was vandaag de dag dat we naar het Aquapark gingen, vol moed, tassen gevuld met handdoek en zwemkleding die we al aan hadden, zijn we lopend naar het waterpark gegaan, het was immers toch maar 700 meter lopen! Bij de ingang zagen we gelijk al een vette oranje ‘boomerang’ glijbaan, wat leek op een half pipe, super vet maar nog gesloten. Toch een plek gevonden waar we met ons allen konden zitten, vlakbij het wedstrijdbad, toilet en frietkraam om de hoek. Koude flesjes water werd al gelijk gehaald door de leiding, we zijn een aantal keren van de grote brede glijbaan geweest, de rode was het heftigste en de blauwe konden we het meeste water ‘wegduwen’ naar de andere gasten toe! Terwijl Inge lag te schaduwen, zijn Pascal, Maik, Vincent en Kimberly Patrick, Halvar vaak van een aantal glijbanen gegaan! Wauw… wat vet! Rond 13.15 kregen we honger en hebben we bij de kiosk eten besteld, de keus kwam uit op hamburger menu, hot dog menu, kip doner menu, chicken nuggets menu of pizza menu. Om en om ging de trechter baan open die behoorlijk pittig bleek te zijn. Rond 15.15 hadden we besloten om terug te gaan richting het hotel, het was immers ook traditie om tussen 16.00 en 17.00 uur ijsjes te halen bij de hotel pool bar.

Maandag uitslaapdag. Laatste dingen geshopt, en bij het zwembad gehangen, tussendoor lekker genieten van het All – In dat we hadden! Dinsdag jeep safari (Off Road). Het was vandaag wederom ‘vroeg’ opstaan voor de meesten onder ons, want. Om 09.15 werden we met een Jeep opgepikt bij het hotel, we gingen vandaag een dagje off road, met 10 man in een open bakkie. Lekker skeur’n door de landwegen en heerlijke zon op onze koppies, uiteindelijk hebben we 3 ½ uur lang rond gereden met een tussenpauze langs het water, in het riviertje of bij de piknik. We gingen hard heen en weer, schuddend de landweggetjes over. Wat een prachtige dag was het, we zijn zelfs tussendoor nog in de moskee geweest om daar te kijken en zelfs geleerd hoe vaak de Turken bidden op een dag, wat voor tekens er allemaal in een moskee zitten. Bidden doen ze in Turkije altijd om 04.30 uur (voor zonsopgang). Rond 13.00 uur (voor de zon op het hoogste punt is). Rond 17,00 uur (etenstijd). 20.30 uur (voor zonsondergang) en rond 22.30 uur voor het slapen gaan! Ze bidden altijd in de moskee, richting Mekka!
de betekenis op het dak betekend; Oneindigheid, net als een sterrenhemel en dat Allah 4 zonen heeft. We zijn richting de stuw gereden waar we machtig mooi uitzicht hadden over het Dim Cay meer, wat gemiddeld 7,5 kilometer groot is!

Woensdag hebben we deels onze koffer al ingepakt, wederom lekker bij het zwembad rond gehangen, de avond hebben we foto’s gemaakt bij het strand en was het tijd om naar bed te gaan, maar de dames van Nederland moesten om 22.00 uur nog voetballen, dus zijn we vroeg in de nacht gaan slapen! Donderdagmorgen zijn we rond 03.30 uur opgestaan want om 04.40 werden we opgehaald, 09.10 uur vertrok ons vliegtuig naar Duitsland (Dusseldorf) waar we landen om 12.45 uur en gelijk door onze buschauffeur werden opgehaald! 15.00 uur kwamen we dan uiteindelijk in Borne aan en kon iedereen door ouders / begeleiding worden onthaald! Bedankt!